sobota 20. októbra 2007

Filandia - moj prvy vylet mimo Armenie

8. september 2007

Tento vikend som prvykrat okusila Kolumbiu mimo Armenie ci Calarcy. Vybrali sme sa s mojou kolumbijskou rodinkou do Filandie, kde ich kamarat Gustavo s rodinou vlastnia fincu. Tak ako my mame na Slovensku zahrady a chaty, Kolumbijcania maju fincy - len tie ich su trochu vacsie, trochu dost, s velkym domom, pripadne niekolkymi mensimi domami a velkym pozemkom.

Aky by to bol vylet, aby sa nezacal nejakym pruserom? S Londonovcami som sa mala stretnut v Armenii, isla som z Calarcy sama autobusom. Tentokrat sa nepokazil, tentokrat som nasadla na zly. Najprv isiel trasou ktoru som poznala a tak som bola spokojna, zrazu sa vsak otocil a ja som nemala sajnu kade to ideme. Navyse uz bola vonku tma a prsalo. Celkom pekny obrazok... V tme a dazdi v Kolumbii ist autobusom niekam kde to vobec nepoznam. Priznam sa, trochu ma zacala chytat panika. Kedze moja spanielcina este nepostacovala na vyzistenie situacie, zavolala som Danielovi. Kedze som mu moc nevedela vysvetlit kde som, vypytal si k telefonu nejakeho spolucestujuceho. Nakoniec to teda dopadlo dobre, stretla som sa s Londonovcami a mam dasli autobusovy kolumbijsky zazitok :)

Filandia je slabu hodinku autom od Armenie, po ceste hore-dole kopcami nam dobre padol taky pokojny relax vecer na fince. Cely vecer sme popijali pivka, pocuvali hudbu a viedli nezavazne konverzacie.
Ciel navstevy Gustavovej fincy bola oslava Gustavovych narodenin, nedela sa teda niesla v slavnostnom duchu. Pri ranajkach som bola nutena zablahozelat mu vo vsetkych jazykoch ktore poznam (niezeby ich bolo az tolko vela, skor by som povedala ze som bola jednooka kralovna medzi slepymi) a na obed prislo asi 25 pozvanych hosti. To bola asi najneprijemnjesia cast vikendu - vsetci prichadzali postupne a moji hrdi kolumbijsku rodicia chceli kazdemu osobitne ukazat ake robim pokroky v spanielcine a tak som sa citila trochu ako cvicena opicka v cirkuse opakujuc tie iste frazy dokola a pocuvajuc tie iste odozvy znova a znova.
Ale okrem toho to bol absolutne prijemny vikend straveny v prijemnom prostredi s milymi ludmi.

Žiadne komentáre: