sobota 15. septembra 2007

Prvy vikend

2. september 2007

V sobotu sme boli s Danielom v Armenii a nemali sme cas ist sa najest domov (Calarca je asi 15 minut autobusom od Armenie), tak sme zabludili do restauracie Guayacanes. Mala utulna restika, asi 10 stolov, 2 casnicky, prestrete stoly. Prva vec co ma zaujala: nefunguju tu jedalne listky. Casnicka na vas vysype co je v ponuke a vy si vyberiete ...teda ak jej rozumiete a ak poznate miestne jedla :) Esteze som bola s Danielom :)
Ako predjedlo nam priniesli male arepas s ogao (paradajkovo- cibulova omacka). Objednali sme si ryzovu polievku (celkom fajn, len v nej plavali kusy masa - podla mna nedovarene, ale ja naozaj niesom expertka na maso) a ako druhe som si dala kura s ryzou a frijoles (cervene fazule, velmi typicke pre oblast Quindio, v ktorej sa Armenia nachadza) a Daniel si dal hovadzie so zemiakmi a vyprazanymi platanos. Platanos su banany, ktore vyzeraju skoro presne ako nase banany, ale nechutia vobec ako nase banany - chutia tak viac zeleninovo. Kolumbijcania ich robia na milion sposobov, ale to teraz nejdem rozoberat, urcite sa este tejto tematike budem venovat v niektorom z nasledujucich prispevkov. No a na pitie sme mali maracuyovy dzus, doleju vam zadarmo kolkokrat si vypytate - ako v USA.

Kedze bola sobota, isli sme vecer von. Pred nakupnym centrom Portal del Quindio sme sa stretli s Obruchem a nejakymi dalsimi tromi kamaratmi. Chalani vytiahli flasku Aguardiente a ja na oplatku flasku jablkovice. Naliali sme si do papierovych stamperlikov, ktore vam tu automaticky daju ku kazdej kupenej flaske , ja to ich a oni to moje. Potom prisli prve reakcie: Obruche prskal este 15 minut, Jorge 20, dalsieho naplo a ten posledny to zvladal hrdinksy. Daniel a Miguel to uz poznali, tak sa na chalanoch zabavali. No a Aguardiente - celkom fajn, je to biely alkohol, ma okolo 30 percent a chuti ako sladky pelendrek.
Potom sme isli do Cafe Bar - nedajte sa oklamat nazvom, je to podnik kam sa cez vikend vecer ide napit a zatancovat. Dali sme si Tequilu Sunrise. A potom sa chalani rozhodli ze ma naucia tancovat merenge a salsu. Nie som ziadne drevo, takze mi to celkom islo, ja len nechapem preco sa musim na merenge hybat presne tymito par krokmi a na salsu inymi par krokmi. Podla mna je hudba o tom ze sa clovek ma hybat ako to citi nie podla nejakych pravidiel.
Ale kedze som tu v mensine, drzim usta a tancujem latino :)

Žiadne komentáre: